boechorst_logo

Iedereen in wijk Boechorst Noordwijk extra alert tijdens de Donkere Dagen. Ook tijdens de Donkere Dagen kunnen we samen een vuist maken tegen woninginbraken, auto-inbraken en diefstal. De politie Noordwijk heeft ook de ogen en oren van alle inwoners in onze wijk hard nodig om verdachte zaken aan hen te melden. Als iedereen extra alert is gaat het ons lukken.

Verdachte situatie? Bel 112 bij spoed of heterdaad
Wist u dat … 80% van de woninginbraken wordt opgelost door de oplettendheid van burgers. Inwoners kennen hun buurt immers het beste. Ze weten wie hun buren zijn en in welke auto’s zij rijden. Mensen kunnen de politie bellen als ze in de buurt situaties zien die ze niet vertrouwen, zoals verdachte personen of vreemde auto’s. Bij spoed of heterdaad kan dat via 112 en anders via 0900-8844.

Het helpt de politie enorm als mensen het kenteken van de verdachte auto en/of het signalement van de verdachte persoon aan hen doorgeven. Want: 112, daar pak je ook inbrekers mee! De kans dat woninginbrekers, etc. opgepakt kunnen worden, neemt toe als inwoners verdachte zaken bij de politie melden.
U kunt zelf ook veel doen om te voorkomen dat u slachtoffer wordt van een woninginbraak door te zorgen voor degelijk hang- en sluitwerk en het goed afsluiten van de woning als u weggaat. Laat ook nooit waardevolle spullen (zichtbaar) achter in uw auto en sluit deze ook altijd goed af.

Zet inbrekers in het licht!
Daarnaast staan inbrekers liever niet in de schijnwerpers. Zet daarom allemaal de buitenverlichting iedere avond en nacht aan.

Buurtpreventie-App
Wijkvereniging Boechorst heeft daarnaast o.a. een Buurtpreventie-App om het gevoel van veiligheid te bevorderen en criminaliteit terug te dringen. Nog geen deelnemer in dit initiatief? Meld u dan snel aan via bijgaande link. Leest u wel even de spel -en gedragsregels voor aanmelden en gebruik van de Buurtpreventie-App.